פענוח ct פרטי: פענוח מהיר על ידי הנוירורדיולוג הבכיר פרופ’ בחן הופמן

בדיקת CT הינה בדיקה המבוססת על צילומי רנטגן מרובים, אשר יוצרים באמצעות טכנולוגיה ייחודית, תמונות מדויקות ומפורטות של האיברים בתוך הגוף. לבדיקה זו שימושים רבים החל מבדיקות חלל הבטן ואיבריו, ריאות, דרכי שתן וכדומה ועל כן, בעלת ביקוש גבוה ברפואה הציבורית. אי לכך, ישנם תורים ארוכים לקבלת תור ולעיתים, על אף הצורך הדחוף, לא תמיד מצליחים לקבל תור מוקדם לצילום. הפתרון האידיאלי לכך הוא פניה לפענוח CT פרטי, אשר במרבית המקרים כלול בביטוחי בריאות משלימים.

למה חשוב לקבל פענוח CT במהירות?

אמנם בדיקת ה-CT אורכת מספר שניות ותוצאותיה מתקבלות במהירות, אך פענוח הבדיקה מבוצע על ידי רופא מומחה ברדיולוגיה בלבד ועלול לקחת זמן. הסיבה לכך היא שחשוב שהליך זה יתבצע בריכוז מלא, תוך בדיקה מדוקדקת של כלל המבנה האנטומי, יחד עם השוואה למצבים תקינים וזאת על מנת למנוע החמצה של שינויים חשובים.

ברפואה הציבורית ישנו עומס גדול של חולים, אך אין מספיק רדיולוגים מומחים אשר יכולים לפענח את התוצאות במהירות. מעבר לכך, בפענוח CT מתקבל מידע אודות תהליכים תופסי מקום (גידול שפיר או ממאיר), דימומים, תקינות מבנה אנטומי וכדומה. ישנם מקרים דחופים בהם נדרשת התייחסות מהירה למצב הבריאותי של המטופל ועל כן ישנה חשיבות מרובה בפענוח הבדיקה במהירות.

מהן ההשלכות של פענוח שגוי?

ראשית, בפענוח שגוי עלול להתבצע אבחון יתר של ממצאי הבדיקה וכך לקבוע כי קיימת בעיה רפואית על אף שאיננה קיימת אצל המטופל. בהתאם לכך יקבל המטופל טיפול שאיננו זקוק לו, כאשר לחלק מהטיפולים עלולות להיות תופעות לוואי לא רצויות שיפגעו בחיי המטופל. מעבר לכך, קיימת השפעה רגשית כאשר המטופל מתבשר על היותו חולה במחלה מסוימת, בעוד שבפועל איננו חולה כלל. שנית, פענוח שגוי עלול להוביל להחמצה של מידע חיוני שבמקרים מסוימים אף יכול להיות קריטי לחיי המטופל.

החשיבות בחוות דעת שנייה

מכיוון שתוצאות הבדיקה מפוענחות על ידי רדיולוג מומחה עם עין מיומנת אך אנושית ולא על ידי מחשב, עלולים להתבצע לעיתים פספוסים של שינויים אנטומים קלים אשר ייתכן כי הינם בעלי חשיבות קלינית למטופל. פענוח CT תחת עומס הבדיקות בגופים הציבוריים עלול להוביל לפספוס באבחנה ולהשפיע על בריאות המטופל. לעומת זאת, פענוח CT פרטי מהווה חוות דעת שנייה שבמהלכה מבצע הרדיולוג המוסמך במכון הפרטי בדיקה מדוקדקת בשנית ומוודא כי אכן לא הוחמץ אף פרט או שינוי מינורי.

בנוסף, קבלת חוות דעת נוספת באמצעות פענוח CT פרטי רלוונטית גם עבור אנשים אשר רוצים לקבל הבהרה יחד עם הסבר נוסף לגבי האבחנה הרפואית שנמצאה בבדיקה שבוצעה טרם לכן. מתן דעה נוספת על תוצאות הבדיקה המקורית, מעיני רדיולוג מוסמך אחר, עשויה לשפר את ביטחון המטופל ולסייע לו לקבל החלטות בהתאם לפענוח.

אילו יתרונות קיימים בפענוח CT פרטי?

פענוח CT פרטי מאפשר לקבל ניתוח של תוצאות הסריקה ובהתאם לקבוע במהירות את המשך הטיפול הנדרש. פרופ’ חן הופמן, נוירורדיולוג מומחה, מבצע את הבדיקה בקפדנות יתרה ומבטיח מתן תשומת לב נוספת תוך הקדשת זמן ארוך יותר לפענוח CT פרטי בהשוואה לרפואה הציבורית. הניסיון הרב שצבר לאורך השנים מסייע לו בזיהוי שינויים קטנים אך משמעותיים. אי לכך, במקרי חירום ניתן לבצע אבחנה מהירה ואף להציל את חיי המטופל במהירות.

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים! (יש לבדוק בקופ״ח/בביטוח הפרטי שלך)

פרופ' חן הומפן

קיימים החזרים כספיים בחלק מביטוחים פרטיים ומשלימים!

(יש לבדוק בקופ”ח/ בביטוח הפרטי שלך)